Vyberte stránku

Vyrábíte vlastní výrobky a máte problémy s prodejem produktů? Jedním z důvodů může být právě problém s časem, který věnujete svému marketingu. 

V tomto bodě je zásadní uvědomit si, že povolání, které jste si vybrali, je časově opravdu velmi náročné a vyžaduje velkou míru sebereflexe a organizace času. Ne každý z nás je v tom dobrý, je to tak?

Proto můžou vaše marketingové aktivity pokulhávat a vám se prodej buď vůbec nerozběhne, nebo se zastaví při každém problému. 

Při nemoci, při úraze, při opravdu vytíženém období, kdy nestíháte zpracovávat objednávky…

A to není dobře. To je průšvih, který nikdo z nás nechce zažít, protože pak přicházíte o peníze. Ale výdaje jsou stále tu. Nikam nezmizely. Účty musíte platit dál, jíst také a platit svoje závazky také.

Takže jak na to? Co je dobré udělat v případě, že jste zavaleni prací a nemáte čas ani na sebepropagaci? 

Potřebujete systém a organizaci, který budete schopni udržet i v problémovém období

O čem mluvím? O systému práce a organizaci času, která vám dovolí mít „problémy“ a nevěnovat se například marketingu vašeho podnikání nebo výrobě naplno. Možná jste teď ve fázyi, kdy o existenci systému práce a organizaci času nemáte ani ponětí.

Tohle ale k podnikání patří. Pokud neumíte svoje aktivity plánovat dopředu a netvoříte „záchranné sítě“ velmi rychle se vám stane, že vás vaše přivýdělky pohltí do kolotoče, který opravdu, ale opravdu zažívat nechcete.

Pojďte se na to, jak se tvoří systém práce v handmade podnikání, podívat podrobněji. 

Plánování práce na měsíce dopředu

Jako nejdůležitější bod při tvoření systému vidím vytvoření časového plánu, který bude zahrnovat a odrážet vaše vlastní plány a bude reflektovat změny, které mohou v tomto období nastat.

Jak takový plán může vypadat a jak ho napsat?

Nejlepší je vzít si velký arch papíru a sklenku vína (pro ty co nepijí alkohol -pusťte si nějakou dobrou hudbu) a udělat si na to ČAS.

Možná vám teď v hlavě běží podprogram, který vám říká, ALE já čas nemám. Musím tohle a tohle, támhle to dokončit.

To tak je. Toho hlasu se nebojte. Ten tam bude. Váš prvotní cíl je ho ignorovat a vymanit se z toho „Musím kolotoče“. Alespon pro ten jeden večer, kdy vytáhnete tužku a papíry a budete jen přemýšlet a psát.

Na tento časový plán si rozepište vaše první tři měsíce s vaším podnikáním. Do hlavičky si udělejte logo, vaše jméno, vypište co prodáváte a následně začněte přemýšlet, kam se chcete s podnikáním dostat v následujícím roce.

Nebo dvou.

Příklad může být: Chci mít pravidelný příjem, dostatek času na děti a uživit nás za každých okolností.

To je sám o sobě krásný začátek a dobře nastavený myšlenka. Je ale příliš vzdálená na to, abyste ji dokázali uchopit a něco s vaším stavem nyní udělat. 

Proto začněte s rozebírat tuto myšlenku od konce a převádět ji postupně do menších časových celků, které už budou blíže vašemu nynějšímu stavu.

Co se dá automatizovat, automatizujte…

Jakmile budete mít jasno v tom, kam se chcete dostat a kde nyní jste, podívejte se na váš nynější stav kriticky a uvědomte si, kde ztrácíte čas a kde by bylo možné nějaký ten čas ušetřit vhodně zvolenou automatizací.

Často to bývá například:

  • Veškeré objednávky komunikujete osobně na Facebooku nebo Instagramu,
  • Ručně vytváříte zálohové faktury a ručně obesíláte zákazníky z e-mailu.
  • Veškeré položky ve faktuře vypisujete ručně.
  • Platby a upomínky musíte hlídat také ručně.

Už jen zde se dá ušetřit obrovské množství času, které můžete věnovat propagaci a stabilizaci vašeho podnikání. Jako podnikající tvůrce musíte svoji živnost co nejvíce zjednodušit a nedělat věci, které dělat nemusíte. třeba právě výběr produktů, vystavení faktury a pohlídání plateb.

Tohle vše za vás obstará vhodné e-shopové řešení. Například Shoptet.cz.

Designujte jednou, prodávejte stokrát

Nemluvím o tom, abyste ze svého malého podnikání vytvořili fabriku s pásy. To vůbec ne. Tento bod hodně souvisí právě se systémem ve vašem podnikání a s velkou úsporou času a ulehčením práce. A také s lepšími a stabilnějšími výdělky.

Dejme tomu, že vymyslíte nový druh vonné svíčky a vytvoříte krásný design. Komponenty jste nakoupili u malého kořenáře ve vašem městě a svíčku umístili do starého hrnečku, který jste našli na půdě u babičky. Výsledek je úžasný, svíčka je překrásná a lidé se ptají po dalších kusech.

Ale ejhle!

Vy jste měli jen jeden hrneček a ten pán v kořenářství už si také nepamatuje, co tam vlastně dal a směs už nemá. Tento produkt není škálovatelný. Nemůžete ho prodat dvakrát, ani desetkrát, ani stokrát. Váš nápad udělal radost jednomu čloíčkovi, který svíčku možná někomu daruje a na váš nápad se za čas zapomene…

Vy budete muset designovat a vymýšlet nový produkt znovu a znovu. A také znovu vytvářet marketing a doufat, že se produkt chytí.

A to je problém. Mnozí z vás mi možn teď řeknou, že to je podstata vašeho života, tvořit originály a jen jedny. Dobře, ale nejspíš budete tvořit v úplně jiném oboru a vaše produkty budou mít neskutečnou hodnotu.

Pokud vyrábíte jen svíčky, nebo jen domácí dekorace, vaše produkty musejí být škálovatelné, aby si je mohlo koupit co nejvíce lidí a vy měli pravidelný a stabilní příjem.

 

Líbí se vám tento článek? Podělte se o něj s přáteli pomocí sdílecího tlačítka na Facebooku nebo Pinterestu.

Pin It on Pinterest