Vyberte stránku

Máte založený profil na Instagramu a propagujete vaši tvorbu? Každý den se setkávám s tvůrčími dušemi, lidmi jako jste vy a já, kteří slyšeli, že Instagram je nyní mnohem lepším kanálem pro propagaci a proto si na něm vytvořili účet.

Mnozí bohužel zůstali jen u toho, protože nemají čas na svůj marketing.

Co když nemám čas na marketing? A tipy, jak si ho při výrobě najít

 

Další mají Instagram už dlouho a bohužel se jim nedaří profil zatraktivnit tak, aby na něj zákazníci a fanoušci přicházeli sami. Respektive nevědí, co proto mají udělat.

To není nic špatného. Nikdo učený z nebe nespadl a proto je naprosto tipické, že mnozí z vás nebudou možnosti propagace na Instagramu tolik nakloněni a raději se soustředí na vkládání produktů na Fler, vytváření inzerátů na Facebookových skupinkách a prodeji na trzích.

Má smysl zakládat nový instagramový kanál?

Má smysl dělat jakoukoliv propagaci? Je to stejné, jako byste se zeptali právě na tohle.

Jistě, že to má smysl. Založit profil je jedna věc. Druhá věc je osvojit si praktické znalosti marketingu na sociálních sítích a ty dobře používat. Bez toho bude pouze založený instagramový účet k ničemu.

Každý den vznikají desítky nových profilů a tvůrcům se na Instagramu daří. Jejich doménou je většinou vizuálně pěkný produkt a proto je Instagram místem, které tvůrci svým zaměřením spíše pomáhá.

Jak a kdy můžu očekávat první prodeje z Instagramu?

Pokud jste na Instagramu nový a nemáte ještě žádné sledující a to ani z řady vlastní rodiny nebo přátel, je dost pravděpodobné, že budete muset nějaký čas na objednávky počkat. Vše bude záležet na tom, jak jste aktivní, jak atraktivní máte produkt a jak bude vypadat vaše propragace.

Hodně se setkávám s tím, že tvůrci spustí svůj kanál, nahrají tři fotky, nemají žádné publikum a rovnou spouští reklamu bez znalosti cílení, rozpočtů, přípravy a publika.

Takové reklamy jsou nejen neefektivní ale nemají dostatečný zásah a nejspíš nepřivedou takové publikum, v které doufáte.

Co byste měli udělat předtím, než spustíte jakoukoliv placenou propagaci?

  • Pokusit se získat menší základnu fanoušků organicky.
  • Naplnit váš profil minimálně 9 fotografiemi, které budou dobře sladěné, tématické, budou mít vhodné popisky, budou říkat něco o vás, kdo jste a co děláte.
  • Začít sledovat další tvůrce, lidi z oboru, učit se z větších a starších profilů.
  • Oslovit přátele, rozselat pozvánky kontaktům ve vašem okolí, umístit odkazy na profil na váš Facebook, pokud máte aktivní základu tam.
  • Zjistit si něco o placených reklamách a o vhodném cílení či strategii při spouštění reklam.

 

Co když to trvá už moc dlouho a výsledky nejsou?

V prvé řadě se zamyslete nad tím, co to je to „TO“. Co trvá vlastně dlouho? Ze zkušenosti vím, že lidé mají tendence bagatelizovat, přehánět a vytvářet nějaké závěry před tím, než se podívají na tvrdá data.

Než se tedy unáhlíte a začnete si hlodavým hláskem v duši říkat: „Ale to nefunguje, jsem na Instagramu už rok a nic jsem neprodala,“ zastavte se a rozepište si, co je to TO, co vlastně nefunguje.

Často přijdete na to, že vaše TO znamená:

  • Za rok jsem přispěla dvěma fotkami.
  • Natočila jsem 2x Stories.
  • Nepracuji s hashtagy.
  • Neoslovila jsem Influencerku nebo Infleuncera či nechala spolupráci vyšumět, případně ji vůbec nekočírovala.
  • Nesleduji statistiky.
  • Nevytvářím výzvy k akci.

Najednou zjistíte, že vaše TO znamená naprosto mizernou přípravu, mizernou propagaci a aktivitu na bodu mrazu. Poté se nemůžete divit, že TO opravdu nefunguje, protože pokud nevíte, co přesně by mělo fungovat, tak to fungovat nebude.

Je to jako když si budete přát zbohatnout.

Pokud to je tak a váš profil je na tom býdně, máte dvě možnosti. Vykašlat se na to, bolet vás to už nebude, nebo s tím něco začít dělat.

Prvním krokem je sledovat například moje články,

Pin It on Pinterest